Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Derya Esen

Demokrasinin Cinsiyeti
Barber,liberal demokrasinin hayvanat bahçesi bekçiliği olarak politika olduğunu ileri sürer.Barber liberal bireyin kendine özgü yanını vurgulasa de içeriğin belirli bir şekilde eril olup olmadığını savunmaz.
Sayfa 48 - MetisKitabı okuyor
Reklam
Demokrasinin Cinsiyeti
Demokrasi halen piyasa tarafından kısıtlanmaktadır.Kuramın bireyleri, ihtiyaçlarının ve çıkarlarının eline düşmüş bireyler olarak kavramlaştırıl mıştır;demokrasinin ne yapması ge rektiğini tanımlamada potansiyel ola rak bu ihtiyaçlar ve çıkarlar arasında çıkabilecek şiddetli çatışmalardır.
Sayfa 48 - MetisKitabı okuyor
Demokrasinin Cinsiyeti
Üçretli işçi ile köle arasındaki fark,işçinin,kendi çalışma kapasitesi ni kullanmaları için başkalarına izin vermek üzere özgürce bir sözleşme ye girmesiydi ve kendi kalitesinin sahibiydi.Köle ise emeğinin başkası tarafından kapasitesi ölçüsünde kul lanılmasından uzaktı. Piyasa toplumunda birey,kendi kendi kendisi mal sahibi olarak insandır.
Sayfa 47 - MetisKitabı okuyor

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Demokrasinin Cinsiyeti
Feminist perspektiften bakıldığında, bu liberal birey erildir. Ve mülkiyet sahibi karakteri,kapitalizmin icat edebileceği herhangi bir şeye olduğu kadar kadınlarla ilişkisine bağlıdır. Kadınların rıza gösterenler dışında bırakılmaları tesadüf değildir.
Sayfa 47 - MetisKitabı okuyor
Demokrasinin Cinsiyeti
Ev içinin sivil toplum alanından dışlan masu,aile ilişkilerinden soyutlanmış özel bir birey yaratır; tam da bu yüz den bu birey kendisini klasik liberal mülkiyet sahibi sıfatıyla politik arenaya atmaya cesaret edebilir.
Sayfa 47 - MetisKitabı okuyor
Reklam
Demokrasinin Cinsiyeti
Feministler için,özel alanın doğasının araştırılmaması demokrasi tartışma sında bir eksikliktir Kadınlar ve erkekl ler aynı derecede özerk ve özgür de ğillerdir.Aynen sosyalistlerin sınıf eşitsizliklerinin sözde politik eşitliliği nasıl bozduğunu vurguladıkları gibi feministler de evlilik ve hanedeki eişitsizliklerin eşit politik hakları nasıl anlamsızlaştırdığını vurgulamışlardır. Bunun pratik sonuçlarının biraz basit leştirici olduğu düşünülebilir.
Sayfa 46 - MetisKitabı okuyor
Demokrasinin Cinsiyeti
Liberallerin en iyisi olan John Stuart Mill de,politik katılımın sivil toplumda öğrenildiğini ve işverenler gibi işçile rin de çatışma hayatlarının düzenle mesinde karar alma muhakeme etme kapasitelerini geliştirmeleri gerektiği ni ileri sürerek,kamusal ile özel arasın daki ilk ayrıma karşı çıkmaya başladı.
Sayfa 46 - MetisKitabı okuyor
Demokrasinin Cinsiyeti
Liberallerle sosyalistler arasındaki arasındaki sonraki mücadeleler, kamusal ile özel,politik ile toplumsal devlet ile pazar arasındaki ayrıntıları merkez alıyordu.Ama liberalizm, sivil toplumu ev içi yaşamı olarak atfedi kenden soyutlayarak kavramlaştırdığı için,ev içi yaşam kuramsal tartışma da unutulmuş halde kalır.Böylelikle özel ile kamusal arasındaki ayrım,si vil toplumun içindeki,erkekler dünyası nın içindeki bir ayrım olarak yeniden kurulur.
Sayfa 46 - MetisKitabı okuyor
Demokrasinin Cinsiyeti
Politika,toplumsal çıkarın beslenmesi oldu,arta kalan hane alanı ise kendini her yandan tehdit altında buldu.Antik dünyada özel yaşam,yurttaşların kaçmak istedikleri tam bir yoksulluk durumuydu.
Sayfa 45 - MetisKitabı okuyor
Demokrasinin Cinsiyeti
Feministlerin,insanlık durumu, tezini bir açıdan yansıtan bir sav temelinde ileri sürdükleri ikinci önemli noktadır. Arendt antik dünyada yalnızca ayrım olduğunu belirtiyordu.Hane o zaman lar hem aile hem de ekonomiydi ama bu ikisinin sonradan ayrılmasıyla bir likte,hanenin karanlık karanlık iç dün yaşından kamusal alanın ışığına yeni toplumsal kategorisi çıktı.Bu durum, kamusal/özel ayrımının anlamını ve önerimi değiştirdi.
Sayfa 45 - MetisKitabı okuyor
Reklam
Demokrasinin Cinsiyeti
Platon ve Aristoteles’te,politik kamusal dünyası,hanenin özel dünyasının karşısına konmuştu;hane bu noktada hem üretiminin hemde yeniden üretimin alanıydıHane gerekli idi ama çık sıradandı ve politikanın haklı olarak talep edeceği akılcılığı bilgeliği dahası kahramanlığı besleyemezdi.Aristotelese göre kadınlar politikada yeri olmadığı anlamına geliyordu,çünkü kadınların doğası onları yalnızca özel alanın düşük erdemlerine uygun kılıyordu. Platon,alışılmadık bir şekilde, kadınları en yüksek politik role muhtemelen aday olarak görüyordu. Ama onun Devlet’i de seçkin Muhafızların aile yuvalarından,cinsel ya da aile bağlarından vazgeçmeleri gerekiyordu.Hane ve aile bağlarının kamu yaşamıyla uyuşmaz olduğunu dile getiriyorlardı.
Sayfa 44 - MetisKitabı okuyor
Demokrasinin Cinsiyeti
Sosyalistler ilk noktayla ilgili olarak, bir alandaki demokrasinin diğer alandaki tabiyetle yan yanalığını liberalizmin kesin başarısızlığı olarak görerek,kamusal ile özel arasındaki liberal ayrımın büyük eşitsizliklerle dolup taşan bir toplumun üzerine al satıcı bir politik eşitlik görüntüsü çektiğini uzun süre ileri surdular.Kamusal ile özel arasındaki kavramsal sınır, feminist analizde de aynı şekilde merkezi bir yer tutmaktadır,ama vurgu farklıdır,ama vurgu farklıdır.feministler öncelikle, liberalizmin bu tür sınırları belirleyen tek gelenek olmadığına dikkat çekti ler,çünkü bu ayrımın şu veya bu şekli politik düşünürü ve politik yaşamın her dönemini etkilemiştir.Kamusal ve özel arasındaki ayrımlar arizi ya da yüzeysel değildir.En basit olanlar dışında,bilinen bütün toplumlarda temel,düzenleyici ilkeler olmuşlardır ve olmaya devam etmektedirler
Sayfa 44 - MetisKitabı okuyor
Demokrasinin Cinsiyeti
Demokratik bir hükümet,konuşma özgürlüğünü,yayın yapma ve dernek kurma özgürlüğünü kabul eden ve savunan bir hükümettir.Onu demokratik tutan bu kurallara itaattir.
Demokrasinin Cinsiyeti
Radikal bireycilik,bireyi toplumdan önce görür ve toplumun var olduğunu bile zor kabul eder.En aşırı versiyonlarında,bu,artık zamanımızın ruh haline uygun değildir.
Sayfa 43 - MetisKitabı okuyor
Demokrasinin Cinsiyeti
Sheldon Wolin’in liberalizmi”korku içinde doğmuş,düş kırıklarıyla beslenmiş,insanlık durumunun bir acı bir endişe durumu olduğunu ve muh. temelen öyle kalacağına inanmaya eğilimli bir itidal felsefesi olarak görmesine,ya daBenjamin Barber’in libefal psikolojisi yalnız yabancılar olarak dünyaya geldiğimiz,hayatımızı ihtiyatlı yabancılar olarak yaşadığımız ve korkunç bir yalıtılmışlık içinde öldüğümüz bir psikoloji olarak özetlemesine şaşırmamak gerekir.
Sayfa 42 - MetisKitabı okuyor
1.373 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.