1000Kitap

67,8bin üye · 4.734 yeni gönderi
Takip
1000Kitap platformuyla ilgili paylaşımlar.
Lütfen biraz saygı
Eğer bir iletinin "yorum" kısmını kapatmışsam bu yorum yapılmasını istemediğim içindir. Alıntıladığım iletiye illaki cevap vermek istiyorsunuzdur ancak "yorum kapalıysa" zorlamazsınız. Yani saygı duymalısınız diye düşünüyorum. Zira ben "saygı duyuyorum" ve haliyle bekliyorum. Herkes herkesle aynı düşünmek zorunda değil, herkes herkesin fikrini kabul etmek zorunda değil ama saygı duymalı... Burada hiçbir alıntıya ya da iletiye ya da incelemeye "bana belki ters gelse bile, aynı şekilde düşünmesem bile" sırf muhalefet olmak için yorum yazma gibi bir işe soyunmuyorum. Gördüğüm şeyi araştırmaya çalışır mıyım evet araştırırım, belki benim düşüncem yanlıştır ya da öğrendiğim şey ama tutup da kendi düşüncemi empoze etmek için kimsenin iletisinde ahkam kesmiyorum. Kimseyle hiçbir konuda polemiğe girmek istemiyorum isteseydim şayet ona göre davranırdım. Nezaketimi lütfen zayıflık olarak görmeyin, içimde o nezaketi yerle bir edecek bir canavar var...
1000Kitap
wattpad yazarları
Öncelikle son bir aydır hiç aktif değilim kusura bakmayın lütfen😭 Bu ay hiç kitapta okuyamadım, bu gönderiyi de hem anlık bir sinir dalgasıyla hem de ölen aktifliğimi geri getirmek amacıyla yazıyorum^^ Ve ilk olarak şunda bir anlaşalım, wattpad bir tür değil bir platformdur aynı şekilde klasiğinde bir tür değil sadece "klasikleşmiş ve zamansız, değerini kaybetmemiş" kitapları içerdiği gibi. Beni en irite eden şeylerden biri de "wattpad yazarı" ifadesi. Wattpad hakkında ki fikrim birçoğunuza uymayabilir ancak ben wattpad'te içerik yayınlanmasından ve wattpad'te yayınlanmış şeyleri okumaktan utanmıyorum. Platformu nasıl kullandığınızla ilgili bir durum bu. Yani şöyle düşünün... Şu an "wattpad yazarı" olarak anılmayan ama güncel olarak yazan Türk yazarlardan bahsedelim, Ahmet Ümit mesela. Eğer kitaplarını basmadan önce wattpad de yayınlasaydı mesela, yine wattpad kitabı mı olurdu? Kaç yaşında adam o zamanlar neden bununla uğraşsın demeyin lütfen, sadece bir düşünce. Belki kitaplarını dijitalde yayınlatmak isteyip wattpad de paylaşsaydı yazdıkları değerini kaybeder miydi? (yazdıkları edebi mi bilmiyorum hiç okumadım ancak okunan ve wattpad yazarı olarak anılmayan biri) Wattpad'in bir etiket damgası haline geldiğini düşünüyorum. İster dark romance yazın, ister distopya ister fantastik hatta wattpad'de kitap yayınlatmış olmasanız bile genç bir Türk yazarsanız, olay örgüsü odaklı bir şeyler yazıyorsunuz bu damgayı yiyorsunuz. Wattpad utanılacak bir şey değil bence, içerik haznesi çok geniş, ve kötü "cringe" içeriklerin olması oradaki tüm eserleri çöp yapmıyor. Ama işte bu etiket birçok kişinin bakışını değiştiriyor. Akıcı ve sade bir dil yazarsanız; edebi değil ve boş, edebi cümleler ve betimlemeye yer verirseniz; klasik yazmaya çalışmış ama becerememiş,
1000Kitap
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Göreceksin
Ateşinde soğuduğunu göreceksin bir gün, Buza dokunduğunda ellerinin yandığını, Yağmurun seni daha çok ıslattığını Ve güneşin serinliğinde teninin diken diken olduğunu. Göreceksin; Gerçek yüzün arkasında hep ikinci bir yüz olduğunu Ve iyi dediğin her şeyin kötüsüyle de vurduğunu. Her şey değişecek seninle birlikte; Koşarken dinlenecek, otururken yorulacaksın. Uykuda ayılıp, uyanıkken dalacaksın. Göreceksin aslında dünyanın cehennem, Ölümün ferah bir bahar olduğunu Ve anlayacaksın yaşamın içinde, Herkesin kendi kıyısına vuran bir ceset olduğunu… Kül s.12 Aslı Özgür
1000Kitap
Sizce ev neresidir?
1000Kitap

1000Kitap Konusuna Benzer öneriler

1K6,1bin üye · 60 yeni gönderi
Takip
Düşünce11,4bin üye · 233 yeni gönderi
Takip
İnsan ve Hayat6,1bin üye · 109 yeni gönderi
Takip