Vakur Tscheisever

Vakur Tscheisever
@Tscheisayan
Bu dünyada renk, nakış, lezzet, ne varsa küsüm! Gözümde son marifet, Azraile tebessüm...
KEMALİZMİ DİNLEŞTİRMEK!..
- "Peki, Mâtüridîlik projesi neden sürmedi? - "Kurucu ideoloji biraz güçlenmeye başlayınca bu durakların hiçbirine ihtiyacının kalmadığını anladı, bunun yerine Kemalizm diye bir din oluşturdular. İslam’ı Türkleştirmekten ziyade Kemalizm’i dinleştirelim, dediler. Sonuçta bir ideoloji de değil Kemalizm, çünkü ideoloji olması için fikri bir zemine oturması gerekiyor. Burada ideoloji yok bir şahıs var." - "İdeolojisi olmayan bir yapı nasıl bu kadar ayakta kalabildi?" - "Aslında kalmadı. Kemalizm’e karşı çeşitli kademelerde birçok tenkit yöneltiliyor. Kemalizm’i kabaca ifade edersek, bir şahsın belli bir zaman aralığında yaptığı icraatları “Altın Çağ” olarak belirleyip onu donuklaştırmak ve bütün bir devletin hayatını o döneme referansla sürdürme saplantısıdır. Çünkü bakıyoruz ki, bir taraftan akılcılık, bilimcilik, muasır medeniyetler gibi şeyleri lafzi düzeyde telaffuz eden ama öteki taraftan bunlara en uzak olan da kendileri. Haliyle bu yapı aklı başında insanları da ikna edemez. Kadir Mısıroğlu'nun bir sözü var, “Kemalizm mantıkla ilişkiyi kesmektir.” Gerçekten böyle..." - "Yeni bir çalışmanız var mı?" - "Evet, kelâm sahasında bir kısım çalışmalarım sürüyor." - "Allah muvaffak etsin. Vakit ayırdığınız için teşekkür ederiz." - "Ben teşekkür ederim."
Sayfa 13 - M. Taha İnci'nin Melikşah Sezen ile "Kemalizm ve Mâturîdîlik" Eseri Üzerine Yaptığı MülakatKitabı okudu
Reklam
MÜSLÜMAN MAHALLESİNDE ŞAPKA SATMAK!..
- "Giyecek elbisesi yok ama zorla şapka takması isteniyor." - "Evet, bunlar zaten toplumu usandırıyor. Öte yandan mesela Seyit Bey bir yerde içki içiyor, hanımının başını açtırıyor. Bu tip topluma sunuluyor. Dolayısıyla toplum bu hocanın ağzından çıkan lafa itibar etmiyor. Toplum kimin ne olduğunu az çok ayırt edebiliyor. İslâmî faaliyetlerde meşruiyet sağlamak için topluma âlim diye empoze edilen vitrin unsurlarının da itibara şayan adam olmadıkları görüldükçe, toplum zaten kendini yine bu inkılaplardan geri çekiyor..."
Sayfa 13 - M. Taha İnci'nin Melikşah Sezen ile "Kemalizm ve Mâturîdîlik" Eseri Üzerine Yaptığı MülakatKitabı okudu
BU ZULÜM, BU DİKTE, NİÇİN?
- "Fakat büyük bir baskı oldu o dönemde. Gazete kupürlerine bakıyoruz, “Arapça ezan okuyan meczup yakalandı” gibi birçok manşet var. Ve tutuklamalar, azledilmeler, başlarından sarıklarının alınması, türlü eziyetler vs. Yine camilere Türkçe ezan için resmi tebligatlar gitmesi…" Tabiî. Zaten baskı oldukça toplum da kendisini daha fazla muhafaza etmeye çalışıyor. Aslında bu etki tepkidir, yani bir şeyi yapman için sana ne kadar dikte edilirse, toplum da reaksiyon gösterir. Ellerinden her şeyi alınmış bir topluma bir de bu yönden saldırılınca haliyle tek tutunacakları dal dinleri oluyor. Ve bu baskılara gönüllü bir şekilde razı olmuyorlar, gerekeni yapıyorlar. Zaten benim hayrıma olacak iş neden zulümle bana dikte ediliyor?.."
Sayfa 13 - M. Taha İnci'nin Melikşah Sezen ile "Kemalizm ve Mâturîdîlik" Eseri Üzerine Yaptığı MülakatKitabı okudu

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
KISIR BİR TÜRKÇE İLE TEFSİR MÜMKÜN MÜ?
- "Kısır bir Türkçe ile yaptıkları bu işte ne estetik vardı ne de mânevîyat. Başarılı olabildiler mi?" - "Bence bu işin bir toplumsal karşılık bulma meselesi var, yani sizin gücü elinizde bulundurmanız ve yasa çıkartırken, bir inkılap yaparken herhangi bir maninizin olmaması başka şeydir, bunun topluma sirayet edip de kabullenilmesi, benimsemesi, hayata tatbik edilmesi başka bir şeydir. Bu sadece Müslümanlık için değil, herhangi bir yeniye karşı her toplum refleks gösterir. Mesela müşrik bir topluma Hz. Peygamber geldiğinde güzel bir şey getirmiş olduğu halde insanların kendi sahip olduğu aidiyetleri muhafaza etme dürtüsü, onun kabullenilmesini belli bir zamana yayılmak zorunda bıraktı, bir süreç istedi..."
Sayfa 13 - M. Taha İnci'nin Melikşah Sezen ile "Kemalizm ve Mâturîdîlik" Eseri Üzerine Yaptığı MülakatKitabı okudu
DOĞRU OLMAYAN İDDİALAR...
- "Mustafa Kemal'in bizzat bu işi ona tevdi ettiğini, izin verdiğini söylüyorlar. Bu iddiaya ne diyorsunuz?.." - "Bu tarz iddialar dile getiriliyor ama doğru değil. Elbette mani olsalar Elmalılı adım atamayabilirdi. Fakat onlar kendi planları için mani olmadı. Yani hem Akif’in hem Elmalılı’nın diretmeleri, kendilerince önlem almaları bu işi sekteye uğrattı. Elmalı'nın mealini yazması 12 sene sürdü. Ona kalsaydı 30 sene sürmesi gerekiyordu. Çünkü hem bir taraftan ne kadar uzun yayılırsa bu emellerden o kadar uzak tutmuş olacaktı. Zaten bir tefsirin lâyıki veçhile yazılabilir olması için böyle bir mesai gerekirdi. Çünkü Allah kelamı karşısındayız, ciddi bir emek vermek gerekir düşüncesindeydi. Bunu da zaten belirtiyor çeşitli yerlerde. Daha sonra Kemalist ideolojiyi benimseyen İsmail Hakkı Baltacı gibi isimler kendilerince meal yazmaya çalışıyor..."
Sayfa 13 - M. Taha İnci'nin Melikşah Sezen ile "Kemalizm ve Mâturîdîlik" Eseri Üzerine Yaptığı MülakatKitabı okudu
Reklam
Reklam
32,2bin öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.