Gizem

Gizem
@registan
Sıkı Okur
kırıp bin pare eden şişeyi kalb-i celalindir* #168720855 ...
Sabitlenmiş gönderi
Dünya, kâh gece ile karanlık, kâh gündüz ile aydınlık olduğu gibi, kalp de gece ve gün gibi iki arada gidip gelmede... Ancak elinde feneri olan kimse için gece karanlığı, yolunu görmesine mâni olmadığı gibi kendini aydınlatanlar için de zulmet yok.
Sayfa 44
Reklam
"Kalpler nasıl yumuşar?" sorusuyla karşılaştı- ğında çevresindeki dostlarını süzüyor, gözlerini kısıp duraksıyor, ardından yüzünü soru sahibine bir ayna gibi tutup şu cevabı veriyor: "Oğulcağızım! Ancak helal yemekle!" Soru sahibi cevaba razı olmak yerine aynı soruyu önce Bişr bin Haris'e, sonra Abdülvahab bin Ebi'l-Hasen'e soruyor. İkisi de soruyu Ra'd Sûresi'nin 28. âyetiyle cevaplıyor: "Biliniz ki kalpler ancak Allah'ı anmakla huzur bulur." Bunun üzerine soru sahibi, Ahmed bin Hanbel'in cevabını naklediyor onlara. İlki: "Tamam işte! O, meselenin esasını söylemiş sana!"; ikincisi, "O sana işin cevherini söylemiş! Asıl odur, asıl odur!" diyerek sevinçle onaylıyorlar İmam'ı. Çünkü biliyorlar ki, haram lokma, kul hakkı demektir. Ve hak yiyenler ne yüzle yaklaşabilir, "Kul hakkıyla yanıma gelmeyin!" diyenin yüce ismine!
Sayfa 265
Gizem tekrar paylaştı.
Ansızın böyle bir manzarayla karşılaşmak çok iyi geldi. Sahibinin nasıl içi yanmış ki ağacını bu şekil ikram etmiş gelene geçene.. Yemeye niyetim yoktu ama bu notun üstüne boş geçmek olmazdı. Faydasız denebilir ama böyle küçük şeyler insanın derdini belli eder. Derdimiz kadar insanız. "Ey aslını arayan kimse, şunu bil ki, kimde dert varsa, o koku almış, dermana erişmiştir" ve "Kim daha ziyade uyanıksa o daha ziyade dertlidir" .. Mesnevî

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
MUTSUZ BİR EVLİLİK Mİ, YALNIZ BEKÂRLIK MI?
Sayfa 66
erkeklerin ebedi bir hayat arkadaşı ve bunun bir neticesi olarak da dünya hayatında bir saadet elde etmek için evlenmek yerine "o bîçare zaîfeyi daimi tahakküm altında, yalnız dünyevî gençliğinde sever" şeklinde günümüzde oldukça yaygın bir durumun haberini verir. Günümüz evliliklerinin birçoğunda hâkim olan anlayışın, ta o yıllarda bir analizini sunar: "Ona verdiği rahatın bazen on misli onu zahmetlere sokar. Eğer şer'an küfüv tabir edilen birbirine denk olmazsa, hukuk-ı şer'iye nazara alınmadığından hayatı daima azab içinde geçer." Son cümlenin kalın kalın altını çizmeli.
Sayfa 67
Reklam
Reklam
12,4bin öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.