Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Vakur Tscheisever

Vakur Tscheisever
@Tscheisayan
Bu dünyada renk, nakış, lezzet, ne varsa küsüm! Gözümde son marifet, Azraile tebessüm...
Vakur Tscheisever yorumladı.
Yıkılasın İsrail! Enkazını göreyim! Sana ülke diyenin, yüzüne tüküreyim!
Necip Fazıl Kısakürek
Necip Fazıl Kısakürek
Vakur Tscheisever okurunun profil resmi
İyi güzel de, bu şiire benzeyen satırlar, Üstad'a âit değil...
Reklam
*ZİHAFSIZ ve **İMALESİZ ARUZ VEZNİ...
İbrahim Sabri Bey, konuşmasına şöyle devam etti: - "Osmanlı Dil ve Yazı'da yaptığını Şiir lisânında da yapmıştır. belki tuhafınıza gider; inanması güçtür, fakat bu olmuştur ve Osmanlı son devirde, aruzu o hâle getirmiştir ki, zihaf ve imâleyi kaldırmıştır. [...] Şairlerimiz Tanzimat'la başlayan, Fikret, Âkif ve Yahya Kemal'le devam eden bir edebî hareket neticesinde, lisanımız bu hâle gelmiştir. M. Âkif Bey'in Safahat'ında ve Yahya Kemal'in şiirlerinde, vezin icabı, zihaf ve imâleye ihtiyaç duyulmamıştır...
Sayfa 315 - 2.Kısım, (Kahire, Ezher'de Okuduğum Yıllar), -Üstad Mahmud Şakir-, Türkçenin Zenginliği, Kaynak YayınlarıKitabı okudu
Vakur Tscheisever okurunun profil resmi
*Zihaf: (ﺯﺣﺎﻒ) isim. (Arapça. ziḥāf) Uzun okunması gereken bir seslinin aruz vezni gereği olarak kısa okunması. **İmâle: (ﺍﻣﺎﻟﻪ) isim. (Arapça. meyl “eğilmek, sapmak”tan imāle.) Aruzda vezne uydurmak için kısa bir heceyi uzun hece sayılacak kadar uzun okuma veya sessiz harf ile biten kapalı heceyi bir kapalı ve bir açık hece gibi okuma.
SEHL-İ MÜMTENİ ve İSMAİL SAFA...
Nâmık Kemâl, İsmail Safa'ya "Şair-i Mâderzad" yâni "anadan doğma şair" dermiş. Kendisine: "Efendim, niçin böyle dediniz?" diye sorulmuş. "Şu beyti kim söyleyebilir, bu bir *sehl-i mümteni'dir. " diyerek: "Bir kıyamet koptu beynimde, karadı gözlerim; Hâfızamda gömdüğüm kabri arardı gözlerim..." beytini okumuş
Sayfa 119 - 2.Kısım, (Kahire, Ezher'de Okuduğum Yıllar), -Şeyhü'l-İslâm Mustafa Sabri Efendi-, Şair-i Mâderzad, Kaynak YayınlarıKitabı okudu
Vakur Tscheisever okurunun profil resmi
*Sehl-i Mümteni: “Güç kolaylık!”, Derin ve ince anlamlar ifâde ettikleri halde sâdelikleri sebebiyle kolayca söylenivermiş hissini veren, fakat aslında söylenmesi, taklit edilmesi çok güç olan söz, şiir.

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Vakur Tscheisever yorumladı.
Kant numenler alanına kategoriler dayatmayı gerçekliğin düzenlenmesi olarak görürken, Nietzsche bunu Verstellung olarak -yani, başka türlü gösterme [dissimulation] olarak, ya da yerinden etme veya düzenini bozma olarak - görür.
Vakur Tscheisever okurunun profil resmi
"Verstellung" olacak kardeşim...
*KASİDE-İ HAMASET
***** Görüp hükkâm-ı asrı münharif sıdk u selâmetten, Çekildik izzet ü ikbâl ile bâb-ı hükûmetten. Usanmaz kendini insan bilenler halka hizmetten, Mürüvvet-mend olan mazlûma el çekmez iânetten. *****
Sayfa 74 - 2.Kısım, (Kahire, Ezher'de Okuduğum Yıllar), -Şeyhü'l-İslâm Mustafa Sabri Efendi-, Nâmık Kemâl ve Kaside-i Hamaset'i, Kaynak YayınlarıKitabı okudu
Vakur Tscheisever okurunun profil resmi
*Yiğitlik, kahramanlık kasidesi, Nâmık Kemâl'in bu kasıdesinin asıl başlığı: "Besâlet-i Osmâniyye ve Hamâset-i İslâmiyye"dir
142 öğeden 1 ile 5 arasındakiler gösteriliyor.